Databáze excerpčního materiálu Neomat, verze 3.0
Excerpční program EDA
Oddělení současné lexikologie a lexikografie
inkludovaný | příd. | ||
…nadšení inkluzmistři se divili. Jak je to možné? Ukázalo se, že jednou z příčin úspěchu či neúspěchu dítěte v dalším životě je to, zda dokáže v období dospívání navázat kamarádské vztahy se svými vrstevníky a sdílet s nimi společné zájmy (jak píše pan Mertin). A to je právě ten průšvih. Inkludovaní žáci se nikdy nestanou opravdovou součástí třídního kolektivu. Budou jen ohleduplně trpěnými "chudáčky", na které budou v lepším případě spolužáci hodní, protože k tomu budou vychováváni… | Právo | ||
2016 |
inkludovaný | příd. | ||
Inkludovaní žáci srážejí nadané dolů, protože nestíhají a ani asistent s tím nic nezmůže. Chudáci učitelé a ostatní děti. Je zajímavé, že ti, co nám inkluzi vnucují s tím, že to je to jediné správné, své děti dávají do soukromých či zahraničních škol… | Mladá fronta Dnes | ||
2018 |
inkludovaný | příd. | ||
Dvě miliardy korun na podporu inkludovaných dětí dostaly školy v minulém roce. Nejvíce zaplatily za platy pedagogických asistentů nebo učitelů, kteří doučovali slabé žáky, na nákup pomůcek utratily školy čtyři procenta z celkové částky. Uvádí to analýza prvního roku inkluze, kterou zpracovalo ministerstvo školství. Nejčastěji předpisovanou podporou je dle analýzy takzvaná pedagogická intervence, tedy individuální doučování… | Mladá fronta Dnes | ||
2017 |
inkludovaný | příd. | ||
Neexistuje důkaz, že žáci přeřazení ze škol speciálních - tedy i ze základních škol praktických - do škol běžných zde porozumějí učební látce lépe a budou i lépe připraveni pro život. Už teď zjišťujeme, že inkludovaní žáci s mentálním postižením mají horší znalosti a dovednosti než jejich vrstevníci, kteří absolvovali základní školu praktickou. Dokonce žáci nevidomí, kteří chodili do běžných škol a na uživatelské úrovni tu nezvládli Braillovo písmo, mají vážnější problémy s dalším začleňováním. Žáci s těžkým sluchovým postižením, kteří nepoužívají k dorozumívání orální mluvu… | Lidové noviny | ||
2018 |
© Ústav pro jazyk český AV ČR, v. v. i., realizace: FoxCom, s. r. o.
Správa neologických excerpčních sbírek Neomat, funkčnost a supervize databáze EDA: Ivona Tintěrová; koncepční řešení modulu pro veřejnost: Albena Rangelova, CSc., PhDr. Zdeňka Tichá, Ivona Tintěrová; koncepční řešení modulu pro odbornou veřejnost Ivona Tintěrová.
Analýza a architektura softwarového systému: Ing. Tomáš Liška, Ph.D.; vývoj softwaru: Ing. Lukáš Janda a Ing. Martin Marek; grafické zpracování: Bety Širůčková.
Program EDA a modul pro veřejnost byly zprovozněny v rámci výzkumného záměru AV0Z90610521 Vytvoření databáze lexikální zásoby českého jazyka počátku 21. století (2005–2011).