hlpJak citovat

 Souhlasím s podmínkami užití databáze EDA      Rozlišovat malá a velká písmena      Zobrazit heslář
inkludovanýpříd.
…nadšení inkluzmistři se divili. Jak je to možné? Ukázalo se, že jednou z příčin úspěchu či neúspěchu dítěte v dalším životě je to, zda dokáže v období dospívání navázat kamarádské vztahy se svými vrstevníky a sdílet s nimi společné zájmy (jak píše pan Mertin). A to je právě ten průšvih. Inkludovaní žáci se nikdy nestanou opravdovou součástí třídního kolektivu. Budou jen ohleduplně trpěnými "chudáčky", na které budou v lepším případě spolužáci hodní, protože k tomu budou vychováváni…Právo
2016
inkludovanýpříd.
Inkludovaní žáci srážejí nadané dolů, protože nestíhají a ani asistent s tím nic nezmůže. Chudáci učitelé a ostatní děti. Je zajímavé, že ti, co nám inkluzi vnucují s tím, že to je to jediné správné, své děti dávají do soukromých či zahraničních škol…Mladá fronta Dnes
2018
inkludovanýpříd.
Dvě miliardy korun na podporu inkludovaných dětí dostaly školy v minulém roce. Nejvíce zaplatily za platy pedagogických asistentů nebo učitelů, kteří doučovali slabé žáky, na nákup pomůcek utratily školy čtyři procenta z celkové částky. Uvádí to analýza prvního roku inkluze, kterou zpracovalo ministerstvo školství. Nejčastěji předpisovanou podporou je dle analýzy takzvaná pedagogická intervence, tedy individuální doučování…Mladá fronta Dnes
2017
inkludovanýpříd.
Neexistuje důkaz, že žáci přeřazení ze škol speciálních - tedy i ze základních škol praktických - do škol běžných zde porozumějí učební látce lépe a budou i lépe připraveni pro život. Už teď zjišťujeme, že inkludovaní žáci s mentálním postižením mají horší znalosti a dovednosti než jejich vrstevníci, kteří absolvovali základní školu praktickou. Dokonce žáci nevidomí, kteří chodili do běžných škol a na uživatelské úrovni tu nezvládli Braillovo písmo, mají vážnější problémy s dalším začleňováním. Žáci s těžkým sluchovým postižením, kteří nepoužívají k dorozumívání orální mluvu…Lidové noviny
2018

© Ústav pro jazyk český AV ČR, v. v. i., realizace: FoxCom, s. r. o.

Správa neologických excerpčních sbírek Neomat, funkčnost a supervize databáze EDA: Ivona Tintěrová; koncepční řešení modulu pro veřejnost: Albena Rangelova, CSc., PhDr. Zdeňka Tichá, Ivona Tintěrová; koncepční řešení modulu pro odbornou veřejnost Ivona Tintěrová.
Analýza a architektura softwarového systému: Ing. Tomáš Liška, Ph.D.; vývoj softwaru: Ing. Lukáš Janda a Ing. Martin Marek; grafické zpracování: Bety Širůčková.
Program EDA a modul pro veřejnost byly zprovozněny v rámci výzkumného záměru AV0Z90610521 Vytvoření databáze lexikální zásoby českého jazyka počátku 21. století  (2005–2011).

Poslední aktualizace obsahu webu:   26 09 2024